preskoči na sadržaj

Tehnička škola Bjelovar

 > Naslovnica
Vijesti

17. stručni skup Među-županijskog stručnog vijeća za sektor strojarstva, metalurgije i brodogradnje

Autor: Josip Miota, 16. 12. 2017.

17. stručni skup Međužupanijskog stručnog vijeća za sektor strojarstva, metalurgije i brodogradnje za Bjelovarsko – bilogorsku i Virovitičko – podravsku županiju održan je 14. prosinca  2017. godine u Tehničkoj  školi Bjelovar.

Josip Miota iz Tehničke škole Bjelovar upoznao je nazočne nastavnike s uvođenjem novih kurikula u strojarskim zanimanjima. Definiran je cilj i svrha strukovnog obrazovanja te izvršena analiza kurikularnih promjena, sektorskih kurikuluma, strukovnih kurikuluma, standarda kvalifikacije, standarda zanimanja i strukovnih kurikuluma za pojedina zanimanja. Detaljno je analizirana promjena strukovnog kurikuluma za zanimanje strojarski tehničar (1996.), računalni tehničar u strojarstvu (1999.), računalni tehničar za strojarstvo (2005.), izmjene i dopune strukovnog nastavnog plana i programa (2001.) i strojarski računalni tehničar (2017.). Razmotrene su sastavnice i struktura kurikula te materijalne i kadrovske pretpostavke za uspješno ostvarivanje cilja i svrhe strukovnog obrazovanja za ovo zanimanje. Obrazloženi su ciljevi i svrha osnivanja regionalnih centara kompetentnosti kojima se želi postići izvrsnost u strukovnom obrazovanju utemeljena na inovativnim modelima učenja, učenjem kod poslodavaca, optimalnim materijalnim i kadrovskim uvjetima te povezanošću sa svim dionicima procesa obrazovanja. Istaknut je stav ministrice Divjak : „Strukovno obrazovanje bilo je zapušteno godinama, da ne kažem desetljećima. U sustavu strukovnog obrazovanja imamo 71 posto svih srednjoškolaca, a imamo škole koje su zapuštene, koje nemaju kadra, koje imaju zastarjele kurikulume koji ne odgovaraju potrebama tržišta rada. Ovih milijardu kuna iz europskih fondova omogućava da konačno reformiramo strukovno obrazovanje"

Robert Herčeki iz Tehničke škole Bjelovar obrazložio je pojam aditivnih tehnologija s naglaskom na FDM tehnologiju ispisa.

Tehnologija 3D tiskanja proširila se na široku bazu korisnika, te se danas masovno koristi u medicini, automobilskoj industriji, istraživanjima, edukaciji itd. Prikazan je  proces nastajanja AM tvorevine od samog CAD modela, generiranja STL datoteke, prebacivanja STL datoteke na 3D pisač, do pravljenja gotove tvorevine. Za demonstraciju ovog procesa  korišten je uređaj MakerBot Replicator 2X.

Paralelno s razvojem tehnika 3D ispisa, razvijala se i tehnologija 3D skeniranja. Ona se danas koristi za kontrolu kvalitete, reverzibilno inžinjerstvo, brzu izradu prototipova itd. Za demonstraciju procesa, korišten je  3D skener MakerBot Digitizer.

Nazočni nastavnici imali su mogućnosti izravno upoznati i definirati uvjete izvođenja ovih procesa.

Zdravko Sikora iz Tehničke škole Daruvar  definirao je ciljeve i zadatke poučavanja nastavnog predmeta matematika u struci. Nastavni predmet matematika u struci u strojarskim trogodišnjim zanimanjima razlikuje se po mogućnosti izbora, terminski i po fondu sati ovisno o modelu obrazovanja. Potrebna stručna sprema nastavnika matematike u struci jednaka je za oba modela kao i minimalni materijalni uvjeti. Udžbenici iz kataloga obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava “ siromašni “ su konkretnim zadacima iz struke, preopširni općenitim zadacima i na taj način učenicima i nastavnicima nedovoljno prihvatljivi. Učenici koji danas upisuju strojarska obrtnička zanimanja velikom većinom nisu savladali osnovnoškolski program matematike, a vrlo često se radi i o učenicima sa individualiziranim i/ili prilagođenim programima tako da se postavljeni ciljevi  i zadaće teško ostvaruju. Na radionici je realiziran dio sadržaja nastavnog predmeta koji se odnosi na obračun plaće radnika.  Izračunavanje plaće sadržajni je dio matematike u struci trećeg, završnog, razreda. Obradom ove teme učenici završnih razreda dodatno se pripremaju za svijet rada. Zadaće su metodički raspoređene od lakše prema težoj. Da bi što lakše usvojili postupak izračuna plaće učenicima je pripremljena podloga-tablica sa smjernicama za računanje.  

Voditelj MŽSV:
Josip Miota, prof. savjetnik

 




CMS za škole logo
Tehnička škola Bjelovar / Dr. Ante Starčevića 24, HR-43000 Bjelovar / ss-tehnicka-bj.skole.hr / tsbj@ss-tehnicka-bj.skole.hr
preskoči na navigaciju