2019-12-18 21:35:00

23. stručni skup Međužupanijskog stručnog vijeća

23. stručni skup  Međužupanijskog stručnog vijeća za sektor strojarstva, metalurgije i brodogradnje za Bjelovarsko – bilogorsku i Virovitičko – podravsku županiju održanog  17. prosinca  2019. godine s početkom u 14 sati  u prostorijama Tehničke škole Daruvar.

Dnevni red skupa:

1.Stručna posjeta Daruvarskim toplicama, Lječilišni hotel Termal
(bazenska tehnika, dizala, kotlovnica, upravljanje rasvjetom)
– Zdravko Sikora, prof. mentor

2.Implementiranje  sadržaja međupredmetnih tema u GIK-ove strojarstva
- Sandra Hermanović, prof. mentor

3.Ciljevi i očekivani ishodi učenja u nastavi strojarstva
- Libuška Klubičko – Palatinuš, prof. mentor

4.Demonstracija rada CNC obradnog centra-vježba
- Dalibor Hašpl, ing.

5.Pitanja i prijedlozi

Ad1) Nazočni nastavnici posjetili su energetska i pomoćna postrojenja Daruvarskih toplica uz stručno vodstvo  Kazimira Novaka, ing. i Duška Plavšića, dipl .ing. te izravno upoznali bazensku tehniku, sustav grijanja i klimatizacije, rad dizala i upravljanje rasvjetom u ovom lječilišnom kompleksu.

Ad2) Sandra Hermanović, prof. mentor iz Tehničke škole Bjelovar obrazložila je mogućnosti implementiranja međupredmetnih tema u GIK-ove strojarske skupine nastavnih predmeta. Istaknula je da međupredmetne teme jesu teme općeljudskih vrijednosti i kompetencija za život u 21. stoljeću i kao takve su na poseban način svakodnevno prisutne u odgojno obrazovnom radu cjelokupne obrazovne vertikale. Međupredmete teme ostvaruju se međusobnim povezivanjem odgojno-obrazovnih područja i nastavih tema svih nastavnih predmeta. Planiraju se u okviru Godišnjeg izvedbenog kurikuluma nastavnog predmeta i Godišnjeg izvedbenog  programa rada razrednika. Nazočni su na konkretnom primjeru uvježbali definirati primjenu međupredmetnih tema na sadržajima strojarstva.

Ad3) Libuška Klubičko – Palatinuš, prof. mentor iz Tehničke škole Daruvar izložila je ciljeve i očekivane ishode učenja u nastavi strojarske skupine nastavnih predmeta. Istaknula je da su očekivani ishodi uvjetovani ciljem, stoga se najprije identificira cilj. Različiti očekivani ishodi doprinose postizanju cilja. Očekivani ishodi jesu  iskazi kojima se izražava što učenik treba znati, razumjeti i/ili biti u stanju pokazati nakon što završi određeni proces učenja. Očekivani ishodi učenja obuhvaćaju kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku domenu. To su iskazi kojima se izražava što učenik treba znati, razumjeti i/ili biti u stanju pokazati nakon što završi određeni proces učenja. Ishod učenja mora biti jasan, konkretan i precizan (mjerljiv) - SMART.

Ad4) Dalibor Hašpl, ing. iz Tehničke škole Daruvar  razradio je dokumentaciju i program za izradu klina na CNC obradnom centru. Sve elemente razrade, izrade i mjerenja postavljanja alata i gotovog proizvoda  demonstrirao je u konkretnim uvjetima na stroju.

Ad5) Josip Miota upoznao je nazočne s projektom modernizacije sustava strukovnog obrazovanja u RH i projektom modernizacije sustava stručnog usavršavanja strukovnih nastavnika. Modernizacija ovih sustava nužna je zbog zastarjelosti programa, neracionalne mreže škola i programa, slabe poveznice s učenjem na temelju rada, neopremljenosti škola suvremenim nastavnim sredstvima i pomagalima, udžbenicima i pomoćnim nastavnim sredstvima. U strukovno obrazovanje uključeno je oko 70 % učenika u 279 strukovnih nastavnih planova i programa u 299 srednjoškolskih ustanova. Modernizacija će se ostvariti kroz planiranje i razvoj sektorskih i strukovnih kurikuluma i izrade udžbenika, priručnika i pomoćnih nastavnih sredstava. Posebna pažnja posvećena je stručnom usavršavanju nastavnika kroz jačanje pedagoških i metodičkih kompetencija, razvijanje suradnje s poslodavcima i praktičnog rada nastavnika u tvrtkama te unapeređenju kompetencija za cjeloživotno učenje.

Josip Miota zahvalio je članovima MŽSV na dugogodišnjoj uspješnoj suradnji na području razvoja strukovnog obrazovanja i stručnog usavršavanja nastavnika, što ne znači da se, zbog odlaska u mirovinu, neće više baviti ovom složenom problematikom i u buduće surađivati s novim voditeljem MŽSV i članovima.

Fotografije sa skupa pogledajte u Fotogaleriji.

Voditelj  MŽSV: 
Josip Miota, prof.savjetnik


Tehnička škola Bjelovar