2021-02-15 20:15:45

Dan sigurnijeg interneta 2021.: "Together for a better internet"

U sklopu provedbe školskih preventivnih programa obilježili smo „Dan sigurnijeg interneta“, koji se tradicionalno obilježava svakog drugog utorka u veljači. Planirali smo ovaj školski projekt u Kurikulumu škole 2020/21. i prema planu odradili aktivnosti u periodu od 8. do 12. veljače 2021.

Nastavnik Matija Ipša  i učenici 2.b razreda na satu razrednika radili su na temama vezanim za sigurnost na internetu. Razgovarali su o pozitivnim i negativnim stvarima društvenih mreža i privatnosti svakog pojedinca. Istaknuli su važnost osobne zaštite i zaštite osobnih podataka. Učenici se rješavali kviz znanja i na taj način osvijestili važnost teme kroz praktične primjere koje se susreću u svakodnevnom životu, u virtualnom svijetu. Također su se upoznali s osnovama bontona prilikom korištenja informacijskih tehnologija. Psihologinja Martina Lukačić napravila je prezentaciju na temu „Online komunikacija“. Budući da su danas društvene mreže veoma popularne u životima mladih, kroz nekoliko slideova objašnjena je njihova funkcija, prednosti, ali i nedostaci na koje je važno upozoriti mlade. Također, prikazani su i rezultati istraživanja provedenih na hrvatskom uzorku ispitanika o njihovim navikama korištenja društvenih mreža te o opasnostima s kojima su se susreli putem komunikacije s drugima kao korisnici na društvenim mrežama. Nadalje, prikazane su psihološke i fizičke posljedice koje mogu nastati radi nasilja kojeg sudionici doživljavaju putem interneta. Prezentacija je podijeljena u razrednim kanalima u Teamsima i razrednici su ju koristili na satovima razrednika. https://drive.google.com/file/d/1YMLWp5OULxd4YrDBnvtOp8adwGdc0iP_/view?usp=sharing Učenici 4.c razreda s nastavnikom Ljudevit Sakalom  razgovarali su o brojnim prijevarama koje vrebaju na internetu poput phishinga, trgovina kriptovalutama, lažnim humanitarnim akcijama i sličnim prijevarama. Učenici su na predavanju podijelili i svoja iskustva i došli do zaključka da ako nešto zvuči predobro da bi bilo istinito onda se vrlo vjerojatno radi o prijevari. Nastavnik Ivan Pašalić na nastavi predmeta Operacijski sustavi u 3.c razredu i na satu nastavnog predmeta Računalstvo u 2.b razreda upoznao je učenike sa važnosti sigurnosti na internetu (i mogućim opasnostima na internetu kojima mogu biti izloženi ukoliko je narušena sigurnost na internetu) te sa načinima i mogućnostima sigurnosti na internetu. Učenici su rješavali kviz na temu sigurnosti na internetu putem aplikacije DSI2021 koju su mogli preuzeti s web stranice https://csi.hr/dan-sigurnijeg-interneta/ ili google trgovine na mobitel ili računalo. Učenici su također imali priliku izraziti svoje razmišljanje i stajalište o sigurnosti na internetu te iznijeti svoja iskustva u pogledu sigurnosti na internetu. Učenici su aktivno sudjelovali u razgovoru i iznošenju svog mišljenja o sigurnosti na internetu te su neki od njih iznijeli svoja iskustva na temu sigurnosti na internetu. Učenici svih razreda rješavali su kviz o sigurnosti na internetu koji je pripremila knjižničarka Antonija Petrlić. Kviz je podijeljen u Teamse u razredne kanale.                                                                           https://quiz.tryinteract.com/#/601d291c36e2490017ace472 Učenici sa nastavnicom Eminom Grmić radili su više aktivnosti. Putem interaktivnog plakata https://view.genial.ly/60225e723a679b0cf2d8bdb0/interactive-content-dan-sigurnijeg-interneta-2021  učenici su imali mogućnost pogledati edukativne video materijale: Lijepa riječ, sad nam treba #lijepariječ i Ne budi i ti “Hrvatski naivac”, rješavati kviz Koliko ste naivni?, proučavati Hakom-ov Kalkulator privatnosti i scenarije razumijevanja prevara na Internetu, te odigrati kviz „Potraga za boljim internetom“ koju su pripremili „Suradnici u učenju“ u suradnji s Institutom za profesionalni razvoj. Na satu engleskog jezika različitim online aktivnostima obilježila je Dan sigurnijeg interneta nastavnica Martina Čukman. Učenici 2. i 3. razreda rješavali su kviz o sigurnosti na internetu, gledali video The Full picture i raspravljali o tome koliko je online svijet važan za mlade, kako se mladi prikazuju na društvenim mrežama i kako online svijet utječe na njihovo samopoštovanje. Jedna od tema bila je i medijska pismenost. Učenici su također gledali film o tome kako mogu prepoznati lažnu vijest. Na kraju su sami izradili lažne vijesti pomoću alata Fake news generator, a učenici 3. razreda kreirali su vlastite clickbait naslove i pisali novinske članke pod tim naslovima. Svi materijali nalaze se na sljedećem linku: https://wke.lt/w/s/7Ivm9U              Link na učeničke radove: https://padlet.com/malamarchie/g5cyolz3lnp736og Pedagoginja Sandra Hermanović napisala je članak namijenjen roditeljima. Roditelji i skrbnici djece i mladih koji se svakodnevno koriste internetskim i drugim medijskim sadržajima ne moraju nužno biti upoznati sa svim postojećim stranicama i alatima koje mladi upotrebljavaju u komunikaciji. Unatoč tome, važno je razumjeti na koje načine i u kakve svrhe mladi koriste takve sadržaje kako bi mogli na vrijeme i na adekvatan način reagirati na eventualnu pojavu elektroničkog zlostavljanja. Roditelji mogu pogledati i prezentaciju o Sigurnosti i zaštiti djece i mladih na internetu. Nastavnik Dario Vidić je u 1.d razredu spomenuo glavne značajke novog prijedloga zakona o elektroničkim medijima u kontekstu objave komentara na portalima. Pokazalo se da dosta njih sudjeluje u komentiranju članaka na portalima, a velika većina ih aktivno čita, neki ih smatraju smiješnima, a neki su svjesni problematike takvih objava.
Navedene su osnovne smjernice kod korištenja javnih računala za pristup internetu i zašto ih treba izbjegavati. U 2.d razredu su prošli kroz aktivaciju dvofaktorske autentifikacije u sustavu Office365 i pojašnjeno je zašto je to važno poglavito kad je riječ o podacima koji se koriste u sustavu obrazovanja ili ubuduće u poslovnom okruženju.

Tehnička škola Bjelovar