13. stručni skup Međužupanijskog stručnog vijeća nastavnika strojarske skupine nastavnih predmeta
Autor: Josip Miota, 12. 10. 2016.
13. stručni skup Međužupanijskog stručnog vijeća nastavnika strojarske skupine nastavnih predmeta Bjelovarsko – bilogorske i Virovitičko – podravske županije održan je 11. listopada 2016. godine u Tehničkoj školi Bjelovar.
Voditelj MŽSV izvijestio je nazočne o radu i ostvarenju planiranog programa rada za šk.god. 2015./2016. Izvješće je jednoglasno usvojeno. Voditelj MŽSV predložio je Program rada za šk. god. 2016./2017. Svi prijedlozi iz predloženog programa rada detaljno su obrazloženi. Usvojen je prijedlog da se svi članovi MŽSV moraju potpuno aktivirati u ostvarivanju predloženog programa rada, jer samo na taj način njegova realizacija ima smisao; stručno usavršavanje nastavnika i razmjena iskustava iz stručne i nastavne prakse. Program je jednoglasno usvojen.
Libuška Klubičko – Palatinuš, dipl. ing. prezentirala je temu o samovrjednovanju škola. Proces samovrjednovanja temelji se na odgovorima na tri ključna pitanja: Koliko je dobra naša škola? Kako to znamo? Što učiniti da budemo bolji? Koraci u provedbi procesa samovrjednovanja škole jesu:
1. Osnivanje školskoga tima za kvalitetu
2. Primjena odgovarajućih pokazatelja i instrumenata
3. Razmatranje dobivenih rezultata
4. Prikupljanje podataka o organizaciji rada škole
5. Primjena KREDA analize pri određivanju prioritetnih područja samovrjednovanja
6. Izrada školskoga razvojnog plana
7. Prikaz i tumačenje podataka o stanju škole te nacrta školskoga razvojnog plana na nastavničkom vijeću, vijeću roditelja i vijeću učenika
8. Osvrt na prvi dio provedenoga samovrjednovanja
9. Osvrt na završetku provedenoga samovrjednovanja i zaključci o realizaciji školskoga razvojnog plana
10. Vrjednovanje (evaluacija) samovrjednovanja.
Samovrjednovanje omogućuje djelatnicima škole da procijene kvalitetu svoga odgojno-obrazovnoga rada uvažavajući kontekst užeg – školskog i šireg – socijalnog i kulturalnog okruženja. Prioritetna područja samovrjednovanja škole jesu: nastavni plan i program, poučavanje i učenje, praćenje i vrjednovanje, školsko ozračje, suradnja s različitim sudionicima odgojno-obrazovnog sustava, ljudski resursi, materijalno-tehnički uvjeti, organizacija nastave i rada škole, upravljanje školom i ostalo.
Zdravko Sikora, dipl. ing. upoznao je nazočne s energetikom i primjenom obnovljivih izvora energije. U izlaganju je pojasnio oblike energije, energetske transformacije, energetiku, energetsku situaciju, potrošnju energije, „3 A koncept”, primjenu obnovljivih izvora energije, proizvodnju toplinske energije i proizvodnju električne energije. Istaknuo je da se primjenom obnovljivih izvora energije: stabilizira klima, očuva se okoliš, povećava se sigurnost opskrbe energijom, povećava se proizvodnja “zelene energije”, dolazi do inovacije i na njima zasnovanog gospodarskog rasta, te otvaraju nova radna mjesta.
Dogovoreni su nositelji tema za idući skup MŽSV koji će se održati početkom prosinca u Tehničkoj školi Daruvar.
Voditelj MŽSV:
Josip Miota, prof. savjetnik
Sve dokumente, zakonske i podzakonske akte možete naći na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja na sljedeći način: otvorite mrežnu stranicu MZO-a, kliknete na Pristup informacijama te odaberete Dokumenti, zakonski i podzakonski akti, zatim u padajućem izborniku izaberete, pod brojem 3. Srednjoškolski odgoj i obrazovanje i otvorit će se poveznice za sve relevantne dokumente, zakonske i podzakonske akte.