Europski tjedan programiranja
Autor: Emina Grmić, 23. 10. 2020.
Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Ove godine Europski tjedan programiranja obilježavao se od 10.10.2020. do 25.10.2020.
U našoj školi u obilježavanju Europskog tjedna programiranja aktivno su sudjelovala četiri razredna odjeljenja: 1.c – tehničari za računalstvo, 2.a - strojarski računalni tehničari, 3.a - strojarski računalni tehničari i 3.b – elektortehničari, zajedno s troje nastavnika: Eminom Grmić, Ivanom Pašalićem i Matijom Ipšom.
Učenici razrednih odjela 1.c (20. i 21. 10 2020.) i 2.a (23.10.2020.) upoznali su se s pojmom algoritma, te osnovnim etapama programiranja, pri čemu je naglasak postavljen na izradu algoritma u slijednoj strukturi. Učenici su iz korisnički zadanog problema, analizirali problem, detektirali ulazne i izlazne podatke, skicirali rješenje problema, te izrađivali algoritam u obliku pseudokoda i dijagrama tijeka.
Učenici 3.a razrednog odjela upoznali su se s osnovnim aktivnostima programiranja Arduina kroz radionicu. Arduino je mikroračunalo koje omogućuje upravljanje uređajima i sustavima. Polaznici su na radionici naučili osnove programiranja i spajanja Arduina s vanjskim svijetom. Tijekom ove aktivnosti učenici su naučili osnovne naredbe, shvatili važnost logičkog zaključivanja, kritički razmišljali i rješavali probleme. Radionica se održala tijekom laboratorijskih vježbi 23.10.2020. iz predmeta industrijska automatizacija.
Dana 12. i 19. listopada 2020. na vježbama iz nastavnog predmeta računalstvo učenici 2.b razreda obrazovnog programa elektrotehničar upoznali su se s programskim alatima Microbit i Scratch 3.0. Također su imali priliku napraviti nekoliko jednostavnijih algoritama u programskom alatu Microbit te su se upoznali s algoritmom za izradu jednostavnije 2D igre u programskom alatu Scratch 3.0. Učenici su imali priliku napraviti sami svoju igru u programskom alatu Scratch 3.0 koristeći upute za izradu 2D igara s kojima su se upoznali.
Sve dokumente, zakonske i podzakonske akte možete naći na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja na sljedeći način: otvorite mrežnu stranicu MZO-a, kliknete na Pristup informacijama te odaberete Dokumenti, zakonski i podzakonski akti, zatim u padajućem izborniku izaberete, pod brojem 3. Srednjoškolski odgoj i obrazovanje i otvorit će se poveznice za sve relevantne dokumente, zakonske i podzakonske akte.