Akcijsko istraživanje - Školska klima i sukobi u školi
Autor: Sandra Hermanović, 2. 6. 2021.
U drugom polugodištu provedeno je školsko akcijsko istraživanje u svim razredima Tehničke škole Bjelovar.
Školska klima podrazumijeva odnose između nastavnika, učenika i ostalih zaposlenika škole, a poželjno je da ti odnosi budu kvalitetni kako bi se školska klima mogla smatrati pozitivnom.
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti kako učenici Tehničke škole Bjelovar percipiraju školsku klimu, točnije tri aspekta školske klime, a to su suradnički odnosi između učenika, nastavnička podrška učenicima te konfliktni odnosi između učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da učenici percipiraju da vlada dobra suradnja među učenicima te da im nastavnici pružaju podršku ukoliko im je ona potrebna, ali i da konflikti među učenicima nisu toliko izraženi. Ipak, nekolicina učenika izjasnila se da je doživjela jedan od oblika vršnjačkog nasilja, a uglavnom navode verbalno nasilje, ismijavanje, ogovaranje i vrijeđanje. Stoga smo provjerili postoji li razlika u percipiranju već navedenih aspekata ovisno o doživljenom nasilju. Učenici koji izvještavaju o doživljenom nasilju percipiraju da je u školi više konfliktnih odnosa, da je suradnja niža te da je podrška od strane nastavnika niža nego što to percipiraju učenici koji izvještavaju da nisu doživjeli vršnjačko nasilje što je u skladu s očekivanjima.
Detaljniju analizu rezultata i zaključke pročitajte u nastavku u pdf dokumentu.
Sve dokumente, zakonske i podzakonske akte možete naći na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja na sljedeći način: otvorite mrežnu stranicu MZO-a, kliknete na Pristup informacijama te odaberete Dokumenti, zakonski i podzakonski akti, zatim u padajućem izborniku izaberete, pod brojem 3. Srednjoškolski odgoj i obrazovanje i otvorit će se poveznice za sve relevantne dokumente, zakonske i podzakonske akte.